Ledowe latarki i lampy rowerowe - na noc i mgłę

Latarki i lampy rowerowe LED - na noc i mgłę

   Wszyscy wiemy, jaką przyjemnością jest jazda na rowerze. Wśród nas są tacy, którzy oddając się tej formie rekreacji potrafią pokonywać spore dystanse. Niestety, doba ma tylko 24 godziny, z czego połowa przypada na porę nocną, a znaczna część dnia na nieco mniej fascynujące czynności – czyli obowiązki. Z tego powodu mamy dość mało czasu na wieczorną aktywność, a zapadający zmrok lub co gorsza - podnosząca się mgła zniechęcają niejednego amatora i amatorkę dwóch kółek. No, ale przecież żyjemy w XXI wieku i my się ciemności nie boimy – zwłaszcza, gdy mamy ledowe lampy rowerowe – wtedy nic nas nie powstrzyma.

Ledowe lampy rowerowe od Mactronic – komplet do pełnej satysfakcji przejażdżki w porze nocnej

   Jeśli mieszkamy w mieście i marzymy, aby spędzić weekend objeżdżając ulubione ścieżki rowerowe, warto pomyśleć o dobrym zestawie ledowych lamp rowerowych. W końcu eskapada może przeciągnąć się do późnego wieczora, a nie wszędzie są latarnie. Dlatego odpowiednim zestawem na tego typu przejażdżki będzie ten od firmy Mactronic, czyli White Line + Red Line. Zawiera on oświetlenie zarówno na przód, jak i tył jednośladu. Duży panel COB LED przedniej lampy zapewni nam odpowiednią ilość światła do orientowania się w terenie i omijania przeszkód – wynosi on 10 metrów. Z kolei tylna czerwona lampa sprawi, że będziemy widoczni dla osób jadących za nami. Przyda się ona szczególnie tam, gdzie ścieżki rowerowe przecinają ulice i gdzie panuje duży ruch. Jej światło jest widoczne aż ze 100 metrów.

   Atutem jest długi czas pracy wynoszący po 4 i 3 godziny pracy dla przedniej i tylnej lampy w najwyższym trybie mocy. Dodatkowo wiele trybów światła ( w tym migający) oraz wskaźnik poziomu naładowania pozwolą na gospodarowanie energią zgodnie z naszymi potrzebami. Lampy są odporne na kurz i rzęsisty deszcz. To sprzęt idealny, gdy cenimy uroki jazdy na rowerze i bezpieczeństwo, zwłaszcza gdy robi się ciemno, a my nie chcemy przedwcześnie wracać do domu.

Zestaw na rower Mactronic Noise XTR 03 i Mactronic WALL"E II

   Zapadające ciemności to nie jedyny problem - czasami dochodzi do tego gwałtownie podnosząca się mgła. W sytuacji, gdy znaczny fragment naszej trasy przebiega poboczem drogi publicznej koniecznie musimy mieć dość silną lampę przednią. Naszą powinnością jest dać szansę kierowcom jazdącym z przeciwka na zobaczenie nas i bezpieczne ominięcie. Na takie okoliczności odpowiedni będzie zestaw lamp: Mactronic Noise XTR03 i Mactronic WALL'E. Pierwsze to ledowa lampa rowerowa na przód jednośladu. Jest zasilana akumulatorowo, posiada moc 540 lumenów i świeci na odległość 140 metrów, co pozwoli na przebicie gęstej mgły. Cztery tryby pracy pozwalają na dostosowanie jasności do zmiennych warunków widoczności na drodze, a pamięć ostatniej funkcji pozwoli na kontynuwanie jazdy po przerwie bez poszukiwania interesującego nas ustawienia. Będąc całkowicie odporna na wodę, kurz i upadek z wysokości 1 metra pozwoli nam na przeżycie wielu przygód przy czasie pracy wynoszącym 5,5 h w trybie pełnej mocy.

   Oczywiście nie zapominamy o tym co jest za nami. Tutaj sprawdzi się lampa Mactronic WALL'E. Posiada ona dwie diody LED o mocy 12 lumenów, których światło jest widoczne z odległosci 1 kilometra. Atutem lampy jest żywotność wynosząca aż 70 godzin. Z takim zestawem nie musimy martwić się o nasze bezpieczeństwo w zmiennej aurze pogodowej.

Latarka rowerowa Ledlenser B7.2 - duża żywotność i duży zasięg

   Załóżmy, że wybrałeś się w Bieszczady na słynny rowerowy szlak „Zielony Rower” i "Extreme Bieszczady". To ciekawe szlaki rowerowe, które przebiegają leśnymi ścieżkami i malowniczymi pagórkami. Doskonała okazja do dotlenienia i odreagownia na czas urlopu. Choć ten rejon to dość niskie góry, to warto pamiętać, że pogoda bywa tam kapryśna i lampy rowerowe, które stosowaliśmy na nizinach mogą okazać się za słabe.

   Dlatego godna polecenia jest latarka rowerowa z uchwytem Ledlenser B7.2. Jest to silny sprzęt o zasięgu maksymalnym wynoszącym aż 260 metrów. Szczelna obudowa z aluminium ma stopień odporności IPX4 - na pył i silne rozbryzgi wodne. Sprawia to, że niezależnie czy na naszym szlaku złapie nas noc, gwałtownie gęstniejąca mgła lub ulewa, pozostaniemy dobrze widoczni. Nie musimy bać się o czas pracy - wynosi on aż 50 godzin - dość aby objechać spory kawał drogi i wrócić bezpiecznie do naszej bazy. Warto uzupełnić nasz jednoślad dodatkowo w tylną lampę rowerową Mactronic Red Line - to zapewni dobrą widoczność na naszych tyłach.

Latarka czołowa Ledlenser XEO19R - gdy warunki ewidentnie nie sprzyjają

   Dobrze wiemy, że pogoda może nie być naszym sojusznikiem. Gdy zaplanowaliśmy wyjazd w górskie rejony, aby oddać się przyjemności jazdy na rowerze, a dodatkowo, mamy w sobie coś z Mrocznego Rycerza i uwielbami jeździć w nocy - to zdecydowanie potrzebujemy bardzo mocnego źródła światła.

   Zakładając, że mamy odpowiednią lampę tylną, skupmy się na tym, co przed nami. Na kręte leśne szlaki w kiepskiej widoczności odpowiednia będzie ledowa latarka czołowa Ledlenser XEO19R. Ta potężna akumulatorowa "czołówka" posiada moc 2000 lumenów i osiąga porażający zasięg maksymalny 300 metrów. To pozwala przebić na wylot najgęstszą mgłę, najgłębsze ciemności i zapewni nam dobrą widoczność w czasie ulewy. Dzięki niej w porę ominiemy zwalony pień, kałużę, a mieszkańcy lasy w porę dowiedzą się o naszej obecności, umykając nam z drogi.

   Sprzęt jest wodoszczelny w klasie IPX6 - nie jest mu starszne ktrótkotrwałe zanurzenie w wodzie. Mocna latarka posiada 3 tryby pracy i system, który automatycznie zmienia jasność dostosowując ją do ilości światła zewnętrznego. Dzięki temu, gdy na przykład księżyc wyjdzie zza chmur my nie bedziemy musieli myśleć o zmniejszeniu mocy latarki. Co więcej - samodzielnie wyregulujemy szerokośź stożka światła, za pomocą jednego przycisku.

   Ostatni atut to wskaźnik poziomu energii - zawsze bedziemy mogli ocenić, czy nie pora wracać do domu, choć przy żywotności wynoszącej 20 godzin, rzadko będziemy mieli taki dylemat.